
Enquête Marsdiepstraat autovrij!!!
Toen ik het artikel (klik hier) over de Marsdiepstraat las in de HC van
vrijdag 05-10-2012 kon ik niet anders dan hier even op te reageren. Anderhalf jaar na oplevering van de Marsdiepstraat bestaat er nog steeds verdeeldheid onder bewoners , ondernemers en winkelend publiek over het autovrij maken van het winkelgedeelte van de Marsdiepstraat.
Zelf ben ik van mening dat het winkelgedeelte van de Marsdiepstraat compleet moet worden afgesloten voor het autoverkeer.
Zo kunnen mensen er veilig en rustig rondlopen en ontstaan er zomers misschien wel meer gezellige terrassen, want dat de Marsdiepstraat in deze 'nieuwe' vorm een ontmoetingsplek is voor velen staat buiten kijf.
Argumenten van de ondernemers dat de consumenten wegblijven als ze niet voor de deur kunnen parkeren zijn in mijn ogen belachelijk!
"De Marsdiepstraat is geen winkelstraat maar een boodschappenstraat" lezen we in het artikel.
Volgens mij wordt er gewinkeld en worden er boodschappen gedaan en doet het er niet toe hoe we dat noemen.
Parkeer voorzieningen zijn er ruim voldoende , menig winkelgebied zou er jaloers op zijn.
Over de hele lengte van het 'nieuwe' gedeelte een parkeergarage , het Marsdiepplein en het Scheldeplein.
We hebben nu ruim een jaar een Marsdiepstraat gehad met autoverkeer dan lijkt het mij nu tijd
voor een jaar Marsdiepstraat zonder autoverkeer.
Pas als beide situaties een proef gehad hebben kan er objectief geëvalueerd en geoordeeld worden op basis van opgedane ervaringen.
Ik heb af en toe mijn adem ingehouden als ik (jonge) automobilisten te hard en/of tegen het verkeer in zag rijden.
Soms echt op een provocerende manier waarmee ze fietsers en voetgangers in gevaar brachten.
Dat wordt in het artikel ook benoemd gevaarlijke situaties door het negeren van het eenrichtingsverkeer.
Ik wil pleiten voor een autovrij jaar in de Marsdiepstraat, het zou zo maar heel goed uit kunnen pakken!
Toen ik het artikel (klik hier) over de Marsdiepstraat las in de HC van
vrijdag 05-10-2012 kon ik niet anders dan hier even op te reageren. Anderhalf jaar na oplevering van de Marsdiepstraat bestaat er nog steeds verdeeldheid onder bewoners , ondernemers en winkelend publiek over het autovrij maken van het winkelgedeelte van de Marsdiepstraat.
Zelf ben ik van mening dat het winkelgedeelte van de Marsdiepstraat compleet moet worden afgesloten voor het autoverkeer.
Zo kunnen mensen er veilig en rustig rondlopen en ontstaan er zomers misschien wel meer gezellige terrassen, want dat de Marsdiepstraat in deze 'nieuwe' vorm een ontmoetingsplek is voor velen staat buiten kijf.
Argumenten van de ondernemers dat de consumenten wegblijven als ze niet voor de deur kunnen parkeren zijn in mijn ogen belachelijk!
"De Marsdiepstraat is geen winkelstraat maar een boodschappenstraat" lezen we in het artikel.
Volgens mij wordt er gewinkeld en worden er boodschappen gedaan en doet het er niet toe hoe we dat noemen.
Parkeer voorzieningen zijn er ruim voldoende , menig winkelgebied zou er jaloers op zijn.
Over de hele lengte van het 'nieuwe' gedeelte een parkeergarage , het Marsdiepplein en het Scheldeplein.
We hebben nu ruim een jaar een Marsdiepstraat gehad met autoverkeer dan lijkt het mij nu tijd
voor een jaar Marsdiepstraat zonder autoverkeer.
Pas als beide situaties een proef gehad hebben kan er objectief geëvalueerd en geoordeeld worden op basis van opgedane ervaringen.
Ik heb af en toe mijn adem ingehouden als ik (jonge) automobilisten te hard en/of tegen het verkeer in zag rijden.
Soms echt op een provocerende manier waarmee ze fietsers en voetgangers in gevaar brachten.
Dat wordt in het artikel ook benoemd gevaarlijke situaties door het negeren van het eenrichtingsverkeer.
Ik wil pleiten voor een autovrij jaar in de Marsdiepstraat, het zou zo maar heel goed uit kunnen pakken!