Newdeep...ook wel Den Helder.
  • Welkom
  • Het Weer
  • Nautisch Nieuws
    • Nautisch Nieuws 2023
    • Nautisch Nieuws 2022
    • Nautisch Nieuws 2021
    • Nautisch Nieuws 2020
    • Nautisch Nieuws 2019
    • Nautisch Nieuws 2018
    • Nautisch Nieuws 2017
    • Nautisch Nieuws 2016 >
      • Nautisch Nieuws 2015
      • Nautisch Nieuws 2014
      • Nautisch Nieuws 2013
      • Nautisch Nieuws 2012
      • Nautisch Nieuws 2011
      • Nautisch Nieuws 2010
      • Nautisch Nieuws 2009
    • Marinedagen en Sail 2017 >
      • Dag 1
      • Dag 2
      • Dag 3
      • Dag 4
    • Marinedagen en Sail 2013 >
      • Sail-Dag-1
      • Sail-Dag-2
      • Sail-Dag-3
      • Sail-Dag-4
  • Uitgelicht
    • Webcams
    • LVBHB Den Helder 2014
    • Zuiderkruis
    • sleepboot-berkel
    • JSS Karel Doorman
    • Schorpioen in Dok 2.
    • Kustverdediging Petten
    • berging zeldenrust
    • Berging Dok Luyt
    • Nieuwe Marine Sleepboten >
      • Sleepboot Noordzee
      • Sleepboot Waddenzee
      • Sleepboot Zuiderzee
  • Marifoon
  • Contact
    • Nautische websites
    • Gastenboek
    • Blog van Ron
    • Newdeep Te Koop
    • Den Helder 1976
    • Disclaimer

Drie onderzeeboten op het droge!

21/11/2014

0 Comments

 
Het komt regelmatig voor dat de complete walrus klasse onderzeeërs (4) tegelijk aan steiger 19 op de marinehaven liggen.
Drie van deze onderzeeërs (subs) lagen op dinsdag 11 november op het beton van het Marinebedrijf.
Op het Marinebedrijf wordt er gesproken van een sub in het water of een sub op het beton (na liften op het schepenlift complex ).
De Zeeleeuw en Dolfijn krijgen op dit moment meerjarig onderhoud, dit betekent dat ze intensief onderhoud krijgen met als doel de schepen langer in stand te houden. De Bruinvis ondergaat een periodieke dokking waarbij een relatief korte periode van onderhoud zal plaatsvinden.
Omdat de Bruinvis de hal in moest worden gereden was het noodzakelijk om twee onderzeeërs te rangeren, omdat het schepenlift complex gebruik maakt van rails spreekt men hier over rangeren.
Via deze rails kan men dan vooruit of achteruit rijden en zodra men dwars uit wil draait men de wielen 90 graden.
Op het moment dat de Bruinvis de hal weer word uitgereden zullen de 3 subs weer even zichtbaar zijn, waarna de bruinvis weer te water word gelaten. Daar waar het thuishoort!
0 Comments



Leave a Reply.

    Author

    Column over havennieuws ... "in en om de haven van Den Helder".

    Archives

    September 2018
    May 2018
    April 2018
    March 2018
    December 2017
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    August 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    February 2017
    January 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    September 2016
    August 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    April 2016
    March 2016
    February 2016
    January 2016
    December 2015
    November 2015
    October 2015
    September 2015
    August 2015
    July 2015
    June 2015
    May 2015
    April 2015
    March 2015
    February 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014
    October 2014

    Categories

    All

    RSS Feed


©2010 - 2023| Ron Damman | www.newdeep.nl | alle rechten voorbehouden.