Newdeep...ook wel Den Helder.
  • Welkom
  • Het Weer
  • Nautisch Nieuws
    • Nautisch Nieuws 2023
    • Nautisch Nieuws 2022
    • Nautisch Nieuws 2021
    • Nautisch Nieuws 2020
    • Nautisch Nieuws 2019
    • Nautisch Nieuws 2018
    • Nautisch Nieuws 2017
    • Nautisch Nieuws 2016 >
      • Nautisch Nieuws 2015
      • Nautisch Nieuws 2014
      • Nautisch Nieuws 2013
      • Nautisch Nieuws 2012
      • Nautisch Nieuws 2011
      • Nautisch Nieuws 2010
      • Nautisch Nieuws 2009
    • Marinedagen en Sail 2017 >
      • Dag 1
      • Dag 2
      • Dag 3
      • Dag 4
    • Marinedagen en Sail 2013 >
      • Sail-Dag-1
      • Sail-Dag-2
      • Sail-Dag-3
      • Sail-Dag-4
  • Uitgelicht
    • Webcams
    • LVBHB Den Helder 2014
    • Zuiderkruis
    • sleepboot-berkel
    • JSS Karel Doorman
    • Schorpioen in Dok 2.
    • Kustverdediging Petten
    • berging zeldenrust
    • Berging Dok Luyt
    • Nieuwe Marine Sleepboten >
      • Sleepboot Noordzee
      • Sleepboot Waddenzee
      • Sleepboot Zuiderzee
  • Marifoon
  • Contact
    • Nautische websites
    • Gastenboek
    • Blog van Ron
    • Newdeep Te Koop
    • Den Helder 1976
    • Disclaimer

VOS Pace van Vroon B.V. in haven Den Helder.

8/4/2015

0 Comments

 
De VOS Pace is gebouwd bij COSCO Guangdong Shipyard in China, goed voor de economie en voor de handelssamenwerking. Het schip zal in de Europese wateren aan het werk gaan.
Het heeft een uitgesproken en niet alledaags ontwerp waar iedereen wel een mening over heeft.
De Noorse scheepswerf Ulstein is verantwoordelijk voor het ontwerp wat de toepasselijke naam
“X Bow” draagt.
Het ontwerp van het schip draagt bij aan het verbeteren van de stabiliteit en het besparen van brandstof.
Beiden zijn gelukt want gebruikers die al met deze schepen werken spreken inderdaad over de stabiele eigenschappen en een brandstofbesparing van wel 30 %.
Het schip liep 27-03-2015, een week later dan gepland, de haven van Den Helder binnen.
De schepen van Polarcus (ook met X Bow design) liggen vaker in Den Helder maar dit is voor de eerste maal dat ik een PSV (Platform Supply Vessel) van dit ontwerp in het echt zie.
Smaken verschillen voor wat betreft het ontwerp en zelf ben ik hier duidelijk in, ik kan ze gewoon niet mooi vinden.
Ik ben waarschijnlijk van de oude stempel en vindt dat de boeg van een schip van buiten naar binnen moet lopen (gezien van boven naar beneden).
De boeg van de VOS Pace loopt van binnen naar buiten (gezien van boven naar beneden).
Heb het in een eerder stukje ook wel, omgekeerde boeg, genoemd.
Normaal gesproken plaats ik altijd een leuk en/of informatief stukje, dit keer kon ik het niet laten mijn mening over het ontwerp te geven.
Dat neemt niet weg dat Vroon voor zeewaardigheid en milieuvriendelijkheid kiest en daarin kan ik ze geen ongelijk in geven.
Foto
0 Comments



Leave a Reply.

    Author

    Column over havennieuws ... "in en om de haven van Den Helder".

    Archives

    September 2018
    May 2018
    April 2018
    March 2018
    December 2017
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    August 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    February 2017
    January 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    September 2016
    August 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    April 2016
    March 2016
    February 2016
    January 2016
    December 2015
    November 2015
    October 2015
    September 2015
    August 2015
    July 2015
    June 2015
    May 2015
    April 2015
    March 2015
    February 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014
    October 2014

    Categories

    All

    RSS Feed


©2010 - 2023| Ron Damman | www.newdeep.nl | alle rechten voorbehouden.