Newdeep...ook wel Den Helder.
  • Welkom
  • Het Weer
  • Nautisch Nieuws
    • Nautisch Nieuws 2023
    • Nautisch Nieuws 2022
    • Nautisch Nieuws 2021
    • Nautisch Nieuws 2020
    • Nautisch Nieuws 2019
    • Nautisch Nieuws 2018
    • Nautisch Nieuws 2017
    • Nautisch Nieuws 2016 >
      • Nautisch Nieuws 2015
      • Nautisch Nieuws 2014
      • Nautisch Nieuws 2013
      • Nautisch Nieuws 2012
      • Nautisch Nieuws 2011
      • Nautisch Nieuws 2010
      • Nautisch Nieuws 2009
    • Marinedagen en Sail 2017 >
      • Dag 1
      • Dag 2
      • Dag 3
      • Dag 4
    • Marinedagen en Sail 2013 >
      • Sail-Dag-1
      • Sail-Dag-2
      • Sail-Dag-3
      • Sail-Dag-4
  • Uitgelicht
    • Webcams
    • LVBHB Den Helder 2014
    • Zuiderkruis
    • sleepboot-berkel
    • JSS Karel Doorman
    • Schorpioen in Dok 2.
    • Kustverdediging Petten
    • berging zeldenrust
    • Berging Dok Luyt
    • Nieuwe Marine Sleepboten >
      • Sleepboot Noordzee
      • Sleepboot Waddenzee
      • Sleepboot Zuiderzee
  • Marifoon
  • Contact
    • Nautische websites
    • Gastenboek
    • Blog van Ron
    • Newdeep Te Koop
    • Den Helder 1976
    • Disclaimer


12-12-2010

 Zondagmiddag even op de fiets langs de haven en dijk.
Camera mee en lekker uitwaaien.

06-12-2010

Vandaag een niet alledaags transport deed de haven van Den Helder aan.
De sleepboot DMS Osprey met de Goliath op sleep.
Volgens AIS was het transport onderweg naar duitsland.
Tijdens de binnenkomst werd er assistentie verleend door de sleepboot Jutter.

19-11-2010

 Voor een kort onderhoud moest de Zr. Ms. Urania de hal van het schepenliftcomplex worden ingereden.
De nieuwe Urania heeft langere masten dan de voorganger.
Volgens de berekeningen is de hoogste mast 30 meter en de deur is ook 30 meter.
Voor alle zekerheid is toen het toplicht en de windvaanhouder verwijderd.

foto's:Chiel Hoonderd

10-11-2010

 Omdat de Zr.Ms van Speijk midden in een onderhouds en modernisering traject zit is vandaag de mast van boord gehaald.
Deze mast zal binnenkort vervangen worden door een nieuwe die vol zit met de laatste technologie.

27-10-2010

 De eerste van in totaal 4 mastmodules ging op transport naar de Fa. Thales in Hengelo.
Daar worden de masten verder geassembleerd en getest om vervolgens weer op transport te gaan naar Damen in Vlissingen.
Uiteindelijk worden de masten geplaatst op de nieuwe patrouilleschepen van de "Hollandklasse".

Hieronder een fotoserie van de hijswerkzaamheden door de Fa. Schot en de Fa. Wagenborg.

22-10-2010

 Twintig klassieke zeilschepen zijn komend weekend te bewonderen in de Bataviahaven in Lelystad.
Het gaat om deelnemers aan de jaarlijkse Race of the Classics, die volgende week vanuit Amsterdam wordt gehouden.

De boten zouden oorspronkelijk vanuit Den Helder via de Noordzee naar de hoofdstad varen, maar gaan vanwege het slechte weer binnendoor.

De schepen komen zaterdagochtend in Lelystad aan. Zondagochtend zetten ze koers richting Amsterdam. (bron:omroep flevoland)

Vrijdagochtend 25-06-2010 liep de IEVOLI BLACK voor de eerste maal de haven van Den Helder binnen.

23-06-2010
Ice Flowers verlaat haven Den Helder.

De reefer "Ice Flowers" is eindelijk uit de Haven van Den Helder vertrokken.
Sleepboot "Leopard" zal de "Ice Flowers" naar de nieuwe eigenaar brengen.
Bij het vertrek werd er assistentie verleend door de "Coastal Fighter"van Acta Marine.

Zaterdagmiddag om 13.00 uur werd Zr. Ms. Urk versleept naar Zeebrugge voor een onderhoudsperiode.
De sleepboot voor deze reis was de Linge die in de haven nog werd geassisteerd door de Regge.

07-04-2010 Leopold 1 van Vlissingen naar Den Helder.

 Voor een onderhoudsperiode moest de Leopold 1 worden opgehaald uit Vlissingen en worden afgeleverd in Den Helder bij het Marinebedrijf.
In de binnenhaven en tijdens het schutten in de sluis werd het sleepwerk verzorgd door de Hendrik3,VLB 2 en 7.
In de buitenhaven werd de Leopold 1 overgenomen door de Svitzer Marken en de Multratug 9.
Éénmaal op de ruimte ging de Multratug 9 los en kon de reis naar Den Helder beginnen.

naar boven

©2010 - 2023| Ron Damman | www.newdeep.nl | alle rechten voorbehouden.