Na een kort onderhoud in Den Helder en een testduik op het Marsdiep(Kuiltje) ging de Dolfijn weer op weg naar Noorwegen.
Stad Amsterdam inmiddels in dok 2 op Willemsoord.
Werkzaamheden zijn in volle gang, masten waren reeds voor de dokking gedemonteerd.
Getracht om vanachter het hekwerk toch wat plaatjes te schieten, heb ze naar zwart-wit getrokken om een historisch tintje te geven.
Getracht om vanachter het hekwerk toch wat plaatjes te schieten, heb ze naar zwart-wit getrokken om een historisch tintje te geven.
Booreiland Prospector 1 heeft woensdagavond 13-11-2019 de haven van Den Helder verlaten.
Stad Amsterdam voor onderhoud op Willemsoord.
02-11-2019. Ze ligt al ruim een week op Willemsoord maar dit zijn mijn eerste foto's van haar achter de hekken.
De Dame word behoorlijk onder handen genomen, nieuwe hoofdmotor, nieuw kombuis, tuigage word compleet vernieuwd en de conservering zowel boven als onder de waterlijn word gedaan.
Voor de komende 5 maanden zal deze dame aan Den Helder verbonden zijn, dus zullen er nog genoeg foto's volgen van deze refitt.
De Dame word behoorlijk onder handen genomen, nieuwe hoofdmotor, nieuw kombuis, tuigage word compleet vernieuwd en de conservering zowel boven als onder de waterlijn word gedaan.
Voor de komende 5 maanden zal deze dame aan Den Helder verbonden zijn, dus zullen er nog genoeg foto's volgen van deze refitt.
Statsraad Lehmskuhl op training met KIM adelborsten.
Afgelopen week lag deze Noorse driemast bark op de rede van Den Helder.
De Statsraad Lehmkuhl is een Noors zeilschip uit 1914. Thuishaven van de driemaster is de Noorse stad Bergen. De witte bark wordt gebruikt als schoolschip door onder meer de Noorse marine.
Collega Marc Langbroek, die met zijn "Grace Darling" ook op de rede voer maakte een aantal mooie plaatjes.
Menno Teunisse, die zich normaal met het spotten van militaire vliegtuigen bezig houd, liep op het moment van binnenkomst op het strand en ook hij maakte een aantal mooie plaatjes.
De Stasraad Lehmskuhl is nu op zee met een groep KIM studenten ... praktijk is de beste leerschool!
De Statsraad Lehmkuhl is een Noors zeilschip uit 1914. Thuishaven van de driemaster is de Noorse stad Bergen. De witte bark wordt gebruikt als schoolschip door onder meer de Noorse marine.
Collega Marc Langbroek, die met zijn "Grace Darling" ook op de rede voer maakte een aantal mooie plaatjes.
Menno Teunisse, die zich normaal met het spotten van militaire vliegtuigen bezig houd, liep op het moment van binnenkomst op het strand en ook hij maakte een aantal mooie plaatjes.
De Stasraad Lehmskuhl is nu op zee met een groep KIM studenten ... praktijk is de beste leerschool!
Booreiland Prospector-1 in haven van Den Helder.
In de nacht van 1 oktober, vroeger dan eerst de bedoeling was en in de stromende regen, werd het booreiland Prospector 1 door de slepers EnAvant 20, RT Adriaan, Brent en Fairplay 35, van haar oude boor locatie voor de kust van IJmuiden, naar de haven van Den Helder gesleept.
Agent DHSS heeft verklaard dat het eiland hier word gereed gemaakt voor haar nieuwe boorklus.
Het VTV staat voor nu op half november maar dat is zo veranderd ... weet u nog? ... Paragon 462 ...
Agent DHSS heeft verklaard dat het eiland hier word gereed gemaakt voor haar nieuwe boorklus.
Het VTV staat voor nu op half november maar dat is zo veranderd ... weet u nog? ... Paragon 462 ...
DSV AEGIR van de firma Heerema voor een korte "pitsstop" op de rede van Den Helder.
Zwaarlading schip SUN RISE op de rede van Den Helder met 4 schepen op haar dek.
Maandag 27 mei arriveerde het zware lading schip Sun Rise op de rede van Den Helder met 4 schepen als lading, 2 veerboten en 2 offshore vaartuigen.
Het schip was vertrokken vanuit Vietnam waar de 2 veerboten waren gebouwd en ze nam ook nog 2 offshore schepen mee.
De 2 veerboten zijn bestemd voor rederij Doeksen voor de veerdienst op de lijnen van Terschelling en Vlieland.
De 2 offshore schepen zijn voor het Helderse offshore bedrijf Glomar Offshore.
Een niet alledaags transport op de rede van Den Helder ...
Het schip was vertrokken vanuit Vietnam waar de 2 veerboten waren gebouwd en ze nam ook nog 2 offshore schepen mee.
De 2 veerboten zijn bestemd voor rederij Doeksen voor de veerdienst op de lijnen van Terschelling en Vlieland.
De 2 offshore schepen zijn voor het Helderse offshore bedrijf Glomar Offshore.
Een niet alledaags transport op de rede van Den Helder ...